11 Ağustos 2013 Pazar

Hamileliğimin ilk 3 ayı,tıbbi terimiyle 1.trimester

Aman aman hamileyim,uçan böcekler,havalarda bir beden,içimde uçuşan kelebekler falan olmalı dimi :)

Ama yok öyle bişey.Neden mi??


12-13 aydır o kadar çok denenmiş negatif testlerden sonra çok da süpriz olamazdı.2 ay önce bir kimyasal gebelik tatsızlığı yaşamıştık ve daha korkusu genizlerimizde üzüntüsü iliklerimizde kalmıştı.Beklenen tarih gelmesine rağmen kanama başlamamış ama evde yapılan testlerde hep negatif çıkmıştı.Yine stresten bu işin rotası şaştı üzüntüleri bi yana içimde bir ümit,negatif olması ihtimaline inanmaya duyulan isteksizlik derken bir sabah erkenden çıkıp kan tahlili verdim.

Eşim uykusundan uyandığında verdiğim tahlilden habersizdi.Negatif işte neden kendini üzüyorsun diyordu.Yersiz yere kendimi üzeceğim diye düşündüğünü bildiğim ve her üzüntüme üzüldüğünden emin olduğum için söylemedim.Kimyasal gebelik zamanında da beni avutmak için kendi üzüntüsünü gizlemek zorunda kalmıştı.Hamileliği hep anne olarak bencilce kendimize adasakta baba olmak için bebeğinin doğmasını beklemeyen baba adaylarıda olabiliyor.Bizim baba öylelerden.Önce ben kadar sevinmiş sonra ben kadar üzülmüştü ama beni teselli ederken ben bencilce davranmış ve onun üzüntüsünü gözardı etmiştim.Bu sefer onu üzmeyeceğim diye karar verdim ve tahlili tek başıma verdim.

Sonucunu aldığım an kesinlkle ilk cümleden yazanların yaşandığı andı.Mutluluktan açılan ağzımı kapatmak için baya bir zorlandım ben.Kuaföre gideceğim diye evden çıkmıştım ve testi elime aldıktan 5 dk sonra kuafördeydim.Dişlerim dışarıda,az önce komik bir olaya tanık olmuş gibi bir yüzle...Sorsalar söylemem önce babası bilmeli.Ama sorulmayacak gibide değil.Kendime gelmem zor oldu.Sürekli içimden hiç durmadan "şükürler olsun" diyordum.Tamamen bilinçsizce.Kaç kez tekrarladım bilmiyorum.

Sonrası ise bilinmezlikler kapısının açılmasıyla pek de kelebekli böcekli değildi:)

Eğer şanslı annelerdenseniz bebeğiniz biraz büyüdüğünde öğrendiyseniz bu bilinmezliklerin çoğunu tanımayacaksınız demektir.Önerim sabırlı davranmak doktora gitmek için şüphelendiğiniz zamandan sonra en azından 10 gün beklemenizdir.

Ben o şanslılarda değildim.Bhcg değeri 5 den büyükken testin poztifliğinden bahsedilir ve ortalama olarak 2 günde bir iki katına çıkar.Düşünün ki benim değerim 23 idi.Bu daha herşey için yolun başı demek.Tüm olumsuzlukları atlatana kadar korkmak,telaşlanmak demek.

Hala babacık bişey bilmiyordu çünkü onu üzülmesi ihtimaline karşı korumak istiyordum.Doktor kan testini tekrarlayıp bakacağımızı şuanda gebelik var yada yok demek için erken olduğunu söyledi.2 gün sonra tekrar hastanedeydim.Beklediğim şey testin değerinin iki katına çıkmasıydı.O iki saatin nasıl zor geçtiğini söylememe bilmem gerek var mı?Ama yine "şükürler olsun" dedirten o sonuç..sonuç 52

Yeniden bir sevinç dalgası...Yine kelebekler..Bu sefer kelebekler çoğalınca babaya söyleme isteği tavan yapmış.Yakında doğum günü var süper bir hediye olabilir ama beklemek ne mümkün.

Güzel bir süprizle söylediğimde baktığım yüz o bebeğin tam da olması gereken insandan olduğunu bana gösterdi.Bu haberi aldığı anda baba oluverdi.O sevinci zaten aşık olduğum adama iki değilde bilmem kaç katına daha çıkardı söylemek güç.

Ama hala hamileyim demek için çok erken.Ortada sadece bir kan değeri var ve bu çok yetersiz.

Sabretmemiz gerek ama günler geçmiyor.Sırada dış gebelik mi sorusu var.Ya yolunu kaybeder ve tutunmaması gereken bir yere tutunursa...

Sonra kese göründü.yine biraz sevinç ama korkular bitmedi o kadar kelebekli değil.

Hala kan testini tekrarlıyoruz birden artış oldu acaba mol gebelik mi?

Sırada acaba embriyo oluşacak mı sorusu.Yani ya boş gebelikse??sonra araştırmalar..Doktorun ağzından çıkan yolk sac da ne? Sağlık ocağındaki hemşire bizi rahatlatıyor.O göründüyse tamamdır boş gebelik olmaz.Ama beklemek zor.

Sonra evet sonunda embriyo oluştu.Yanıp sönen beyaz bir ışık.O kalp atışları...İşte şimdi gerçek kelebekler.Babacık heyecanlı "gördün mü pıt pıtları" diyor.Doktor gülümsüyor..


Bu arada nasıl oluyorsa ilk 2 ayımız geçmiş oluyor..Bebeğimizin kalp atışlarını 8.haftada görebiliyoruz.Hamilelik hesabındaki ilk 2 hafta aslında hamile olunmayan hafta(son adet tarihi hamileliğin başlangıcı kabul edildiği için) sonraki haftalar hücreler birleşti yerleşti büyüdü görünecek hale geldi diyene kadar oldu 2 ay..

Bebeğinizle birlikte vücudunuzda değişen hormonların yan etkiler başlıyor.Bu belirtiler herkesde farklı farklı olabiliyor.Ben sadece her kafamı yastığa dayadığımda uyudum.Başka hiçbir belirtim olmadı.İlk baştan itibaren bu bebeği çok istediğime ve keyifli bir hamilelik yaşayacağıma inandırdım kendimi.Çabuk yoruldum 3 ay bol bol uyudum ama bunlardan başka ne bir bulantı ne bir aşerme yaşamadım.Biraz da bünyedendir diyeyim zira ne kadar istesede bu 3 ayı çok zor atlatanlar olur..Mide bulantıları,kokulardan rahatsızlık duyma,kendi yaptığı yemeği yiyemememe vs vs..Ben bu konuda şanslı olan gruptandım.


Mide bulantılarınız olursa neler yapılabilir?
Sabah uyandığınızda yataktan kalkmadan kuru atıştırmalıklar(yağsız tost,kızarmış ekmek,tuzlu çubuk) yemek.Sık aralıklarla mideyi çok doldurmadan yemek yemek.Yemeklerde ağır yiyeceklerden uzak durmak(kızartmalar yağlı ve keskin kokulu yiyecekler),suyu içerken tek seferde içmek yerine yudum yudum sık sık tüketmek(su hamilelikte çok önemli günde 3 lt sıvı tüketilmelidir,en azından 2 lt sinin su olmasında fayda var).Ayrıca yediğinizde rahatsız eden ,mide bulantısını tetikleyen yiyeceklere dikkat ederek onları tüketmekten kaçınmak gibi önlemler alarak bu dönemi daha az zorlukla geçirmek mümkün.Buna rağmen mide bulantıları kusmalar devam ediyorsa ,ani ve yüksek kilo kaybı varsa doktorunuza danışarak nasıl bir çözüm bulunacağına birlikte karar vermelisiniz.Hamilelikte kullanılan bazı vitaminlerde mide bulantılarını tetikleyebilir.Doktorunuzdan aynı özellikte farklı bir ilaç talep edebilirsiniz.



İlk başlardaki soru işaretlerini saymazsak,korkularımı unutursak 1. üç aylık dönem keyifliydi.Çoğunlukla hamileliğimi unuttum bile.Ev işide yaptım,öğrencilerimin peşinde de koştum.Aşermiyosun yalandan da olsa eşine nazlan diyenler oldu ama gerek kalmadı beni her türlü nazlayan,elimdeki işleri alan,ben söylemeden istemeden peşimde dört dönen muhteşem bir eşe sahiptim zaten.Birde şımarıklık yapıp onu gece gece sokaklara atmadım.Birlikte acayip mutluluk dolu bir balonun içine girdik ve ilk 3 ayı bitirdik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder